ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ
Φτάσαμε στην εποχή που τα κανονικά σχήματα των φρούτων και των λαχανικών θεωρούνται ξεπερασμένα; Για μία εταιρεία στην Κίνα η συμβατική μορφή των τροφών, όπως την γνωρίζαμε, είναι πλέον παρελθόν.

Η Fruit Mould Co, με έδρα την Κίνα, είναι μία εταιρεία που καλλιεργεί φρούτα και λαχανικά σε περίεργα σχήματα, με την ζήτηση να ανεβαίνει διαρκώς όπως και η τιμή των παραγόμενων προϊόντων.

prod-swns_fruit_moulds_16

Οι επιχειρηματίες ισχυρίζονται πως αυτό έχει εκτοξεύσει την ζήτηση των προϊόντων τους, με συμβόλαια παράδοσης σε όλο τον πλανήτη και πελάτες που τους ζητούν εξειδικευμένα σχέδια προς πώληση.

prod-swns_fruit_moulds_08

Στην ευρεία γκάμα σχεδίων τους μπορούμε να βρούμε τετράγωνα μήλα και καρπούζια, αγγούρια, μελιτζάνες και καρπούζια σε σχήμα καρδιάς, αλλά και αχλάδια με την μορφή του Βούδα ή κολοκύθια νεκροκεφαλές!

skull_shape_watermelon_

Η εταιρεία έχει δημιουργήσει τα τελευταία χρόνια μία σειρά ειδικών καλουπιών που εφαρμόζονται σε καρπούς δέντρων ή σε πόες, προκειμένου να προσδώσουν στα φρούτα και τα λαχανικά τα διαφορετικά σχήματα.

prod-swns_fruit_moulds_14

Τα καλούπια «κουμπώνουν» επάνω στους καρπούς όσο αυτοί ωριμάζουν και τον αναγκάζουν να πάρει το επιθυμητό σχήμα. Εφόσον όμως η εταιρεία πληρώνεται για να παράγει αποκλειστικά προϊόντα με διαφορετική μορφή, τι γίνονται αυτά τα τρόφιμα που δεν «συμμορφώνονται»;

angouria-kardia-asteria

Δεν σημαίνει απαραίτητα πως ένας καρπός θα φτάσει σε ένα συγκεκριμένο επιθυμητό μέγεθος, πράγμα που σημαίνει πως το σχήμα θα είναι ελαττωματικό. Έτσι αφού οι παραγγελίες στηρίζονται στην εξαιρετική εμφάνιση, τα υπόλοιπα προϊόντα κατά πάσα πιθανότητα καταλήγουν στην χωματερή.

article-2629404-1ddcd4ac00000578-750_634x591

Στην εποχή της ομοιομορφίας, τα τρόφιμα που δεν πληρούν τους θεσπισμένους, με νόμους, κανόνες εξωτερικής εμφάνισης απορρίπτονται.

istock_000048476258_medium-cd6275ed

Οργανώσεις που μάχονται για την καταπολέμηση της παγκόσμιας πείνας έχουν εκτιμήσει, πως κατά μέσο όρο ένα 25-40% των προϊόντων δεν καταλήγουν ποτέ στα ράφια των σούπερ μάρκετ, γιατί απλά κρίθηκαν «άσχημα και ανεπιθύμητα».

karpouzi-kardia

Σε κάποιες περιπτώσεις αυτός ο αριθμός φτάνει μέχρι και το 60%, φρούτων και λαχανικών που το μόνο τους πρόβλημα είναι η εμφάνιση και όχι ή ποιότητα ή η θρεπτική αξία.

prod-swns_fruit_moulds_11

Όσο «εντυπωσιακά» και αν δείχνουν τα προϊόντα της Fruit Mould Co, δεν σταματούν να θέτουν ένα σοβαρό ερώτημα. Σε μία εποχή που σταματήσαμε να δίνουμε σημασία στην επισιτιστική κρίση, λόγω της οικονομικής, αξίζει να αναρωτηθούμε: Είναι τόσο σημαντικό να «παίζουμε» με το φαγητό μας, όταν αυτό σημαίνει πως παίζουμε με την ζωή των άλλων;

karpouzi-tetragono


 

ΑΦΗΣΤΕ ΜΙΑ ΑΠΑΝΤΗΣΗ